17 kwietnia 2010

CODA pozytywny

Słyszące Dzieci Głuchych Rodziców. Cudni ludzie wychowywani w dwóch kulturach i dwóch językach. Słyszący, których pierwszym naturalnym językiem jest język Rodziców - język migowy. Słyszący posiadający Głuche Serca i Dusze, często żyjący na pograniczu dwóch światów niezrozumiani i ignorowani przez większość społeczeństwa. Dzieciństwo CODA to swojego rodzaju "droga przez mękę". Drogę braku zrozumienia i akceptacji. Posiadają dar, który dany jest nielicznym - znają i są dużą nierozerwalną częścią Kultury Głuchych. Często nie lubią jak nazywa się Ich "słyszący".
Są skarbem dla Kultury Głuchych, ponieważ to właśnie Oni mogą stać się pomostem, ambasadorem i propagatorem Kultury Głuchych pośród słyszących.


*****

Międzynarodowy Dzień Głuchego Rodzica

"W tym dniu CODA (słyszące dzieci niesłyszących rodziców) na całym świecie spotykają się, by dzielić się swoimi doświadczeniami z życia na pograniczu świata dźwięków i świata ciszy, a także by podziękować swoim rodzicom za dar języka migowego i kultury Głuchych.
Fundacja KOKON zaprasza dorosłe słyszące dzieci, niesłyszących rodziców z maluchami i bez oraz osoby zainteresowane.
W programie prezentacje, występy artystyczne i atrakcje dla młodszych oraz starszych."

Miejsce - kawiarnia 'MESITA', ul. Sienna 93, Warszawa
25 kwietnia, godz.15, wstęp wolny
Zapisy mailem na adres: codapolska@gmail.com lub sms 502545016.
informacje są tutaj

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

O CODA wyszedł całkiem zgrabny tekst. Można to zamieścić w Twojej wikipedii.
Fan-Fan Tulipan

Anonimowy pisze...

Dzień dobry
Jestem studentką pedagogiki i piszę pracę magisterską o słyszących dzieciach wychowywanych przez niesłyszących rodziców. Ten temat jest mi bliski, gdyż mój niesłyszący brat ma dwoje słyszących dzieciaków – stąd moje zainteresowanie CODA. Moja pani promotor chce abym porozmawiała z 60 osobami (CODA). Jeśli nie uda mi się znaleźć takiej liczby osób będę musiała zrezygnować z tego tematu, a bardzo mi na nim zależy. Czy mogliby Państwo pomóc mi nawiązać kontakt z CODA, z którymi mogłabym przeprowadzić wywiad lub ankiety?
Bardzo proszę o kontakt i pomoc
Zależy mi na rozpowszechnieniu tego tematu wśród słyszącego społeczeństwa.
Zapewniam, że napisanie tej pracy traktuję bardzo poważnie i chce aby było to wykonane dokładnie i rzetelnie.
Zdaje sobie sprawę, ze temat jest trudny, ale bardzo mi zależy na tym zagadnieniu.
Oczywiście ankiety i wywiady byłyby anonimowe.
Jeszcze raz bardzo proszę o kontakt

Mail do mnie: justyna.jarecka@interia.pl
GG: 6435376
Pozdrawiam,
Justyna Jarecka



Prześlij komentarz